måndag 13 december 2010

Lägenhet

På onsdag lyfter vi från Köpenhamn klockan 21.00 (svensk tid) och landar i Peking 13.00 (Kina-tid, de ligger sju timmar före oss). Denna flygresa tar 9 timmar. Förhoppningsvis sover barnen. Sedan flyger vi från Peking vid 15.00 och landar i Guangzhou vid 18.00.

Så nu börjar det verkligen närma sig... Med allt vad det innebär. Vi började packa igår. Oj oj oj. Det är så himla mycket att tänka på. Min hjärna hann koka över flera gånger. Får lite panik när man inte vet om man tar med sig rätt saker. Men jag får försöka släppa kontrollen lite och tänka att det blir bra, allt löser sig. Vi måste ju lyckas ta oss fram på flygplatserna också så vi kan ju inte ha för mycket packning i och med vagn och två barn.

Jag känner ändå att jag har ett inre lugn. Det kommer bli bra. Vi har varandra.


Idag fick vi bilder på lägenheten. Bara två på lägenheten och två från miljön utanför. Jag hade känt mig lugnare om jag fått fler bilder innifrån. Men jag får återigen tänka att de här bilderna som vi fick var ju super fina och lägenheten ser ju super fräsch ut så varför skulle resten av lägenheten vara sämre? Frågan är egentligen hur lägenheten kommer se ut när vi lämnar den, efter att två små galningar har fått härja fritt där... :-)






Förresten Hugo gick sina första steg igår! Han är verkligen helt galen. 8 1/2 månad. Jag kommer inte få en lugn stund i Kina...

Älskar!!!


2 kommentarer:

  1. Gullunge, ja han kommer springa fram snart!! bilderna ser ju jättefins ut. låter bra att du har en inre ro det är nog bara att åka med och göra det bästa av allt!! ni kommer få det super, längtar tills vi ska hälsa på!!kram Hanna

    SvaraRadera