måndag 6 december 2010

Väntan...

Tänkte att det kunde vara kul att ha en blogg när vi nu snart försvinner från Sverige. Kommer sakna alla så mycket, men på det här viset ser ni lite vad vi hittar på och kan skriva lite kommentarer som kan förgylla våran dag... Vi får se hur den fungerar i Kina. Har hört att facebook till exempel inte ska fungera där. Men jag har också fixat en resdagbok på resedagboken.se. Fungerar inte denna blogg så skriver jag där istället. Jag kallar oss för FamiljenHansen-Ask.

Ja just nu är det väntan på när vi ska åka. Vi vet ingenting än, men jag hoppas Fredrik får veta mer idag på jobbet. Om visumet är klart och om lägenheten är fixad. Då ska biljetterna bokas. Det är med skräckblandad förtjusning som jag väntar. Det kommer kännas jätte jobbigt om han ringer och säger att allt är klart, för egentligen vill jag inte åka. Men jag gör det här för vår skull och för min skull. För att jag ska växa som människa och för att vi ska växa tillsammans.



Den "lilla" länken ovan :-) visar provinsen Guangzhou, och vi kommer bor i Panyu. Fredrik kommer jobba i Foshan.

1 kommentar:

  1. Vad kul att ni fixat en blogg så vi här hemma kan följa er. Förstår att det är med skräckblandad förtjusning hela den här resan görs, men det kommer säkert bli ett riktigt spännande äventyr! Önskar er all lycka på resan!
    Kram från Emma Vuckovic m familj

    SvaraRadera