lördag 19 februari 2011

Fika, shopping och kalas




Costa (Kosta) coffee blev det. Torsten Jansson har tydligen ett finger med överallt! hahah Men inte heller deras kycklingsallad var någon större hit. Mest en massa salladsblad. Jag börjar bli riktigt trött i och för sig på detta också. Men fidde var nöjd och barnen. Därefter var det dags för lite shopping. Jag var sugen på lite nya mjukis kläder och när vi var och köpte våra löparkläder så hittade jag ju några som jag inte riktigt har kunnat sluta tänka på… 500:- fattigare blev jag och mysiga sköna kläder rikare. Därefter blev det att försöka hitta födelsedags present till Stella. En hel våning med bara barngrejer… Kläder och leksaker överallt och sedan en massa roligt för Erik och Hugo att leka med. Fredrik gick iväg med barnen och lekte och jag letade present. Hårband och Hello Kitty såpbubblor blev det.


Innan vi åkte hem letade vi upp en restaurang att äta på. En tysk restaurang tyckte vi kändes säkert och när vi fick se menyn och att de till och med skrivit ut att vissa rätter var glutenfria så tyckte ju jag att det var toppen! Men så blev jag sugen på en rätt där det inte stod att den var glutenfri så då var jag ju tvungen att fråga… och fick som förklaring att känguru rätten var glutenfri eftersom kängurun var glutenfri… ok… Hm. Nej han visste nog inte vad han pratade om. När vi sedan valt rätt fick vi fem minuter senare veta att den rätten var slutsåld så då fick vi välja om. Notera att vi var de enda som var där för att äta… Servitören tyckte vi skulle välja den utsökta tyska korven… J




På söndagen var vi först och handlade mat på sam´s club. Vi var egentligen väldigt trötta och inte alls sugna på detta. Men för en gångs skull var vi riktigt effektiva och det tog inte mer än en timme. Sedan lagade vi mat innan det var dags att ge sig iväg till Stellas födelsedagskalas. Erik blev jätte blyg när vi kom fram. Det var jätte mycket folk och många barn. Vi sjöng ja må hon leva på finska, norska, svenska, engelska, tyska, belgiska bland annat .J Det var hur mycket mat som helst; Jordgubbstårta, kärleksmums, äppelkaka, skink- och broccolipaj, mandeltårta, små runda munkar, godis och sedan en massa dricka. Vi gick inte därifrån hungriga. Det var trevligt och barnen fick leka ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar