onsdag 25 maj 2011

Bollhavet & Lotus Mountain

Vi försöker få dagarna att gå så fort som möjligt och då gäller det att göra så mycket som möjligt... I måndags var vi bland bollarna och Cicci fick sig en rejäl träningsrunda då Erik tvunget ville ha med henne och krypa i tunnlarna och åka rutschkana.






Efter att vi lekt en stund var det dags för klippning. Ni har ju sett att både Fidde och jag försökt klippa pojkarna, men nu tyckte jag att det var dags för en riktig frisör. Så riktig som den kan bli här i kina. Hugo fick inte så mycket hår kvar, men det växer ju ut igen. Tur att det är en månad kvar tills vi ska åka hem... Men Erik blev riktigt fin. Han har dessutom lärt sig att trycka ut såpbubblor.




På tisdagen hade vi beställt chaufför och tydligen också "guide" till Lotus hill. Ännu en stor park med mycket historia bakom sig. Det syns tydligt att det är kaninens år i år...

Jag har länge velat gå in i ett sådant här hus, det där höga, smala i mitten på bilden, och idag fick vi det. Erik var jätte duktig och orkade gå hela vägen upp och hela vägen ner.



Vi fick även en försmak av kinesiska muren...


Här fanns en liknande staty som den jag tidigare sett i Sanya.

En otroligt lång trappa. Som tur väl var skulle vi ner och
då visste vi inte vilken djävulsk backe det var uppför...

Häftiga berg med vackra vattenfall.
Vattenfallet är långt bak i bilden, ovanför mitt huvud.
Man fick tyvärr inte gå närmare idag. 

Till vår chaufför/guide/bärares lycka satte vi oss ner och tog det lungt en stund
 och bara njöt av solen och allt det vackra.
En sköldpadda.





En rolig utflykt med många vackra platser. Vi var rejält trötta när det var hemdags och då hade vi ändå missat bland annat en grotta som jag grämer mig lite över... Men det är som det är med Kina, allt ska vara så stort så at man måste lägga flera dagar där för att ha möjlighet att se allting.

Idag har vi haft barnflickan här så då blir det obligatorisk löprunda. Jag sprang tre varv runt sjön på 26.31, trots att jag var tvungen att gå en liten bit. Annars hade det kanske varit rekord. Lite konstigt eftersom det var så tungt i benen så jag höll på att dö. Syrran körde intervall så henne såg jag inte röken av. Sedan spelade vi badminton, lite halvslött. Både syrran och jag är riktigt trötta i benen efter utflykten i går.

Imorgon bär det av på ännu en utflykt. Vi vet inte riktigt vart. Men chauffören vet så vi får se vad det blir av det.

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder! Särskilt den på dej och Cicci vid vattenfallet.
    Duktiga ni är som är ute och springer i värmen!
    Själv sitter jag och gosar bebis nu =)

    Låter spännande med ännu en utflykt i morgon fast ni inte vet vart ni hamnar =)
    Kram på er!

    SvaraRadera