söndag 15 maj 2011

Mammas biffar, kojbygge och konstiga kineser!

På tisdags kvällen hade jag mamma till att ställa sig och steka biffar... Det finns ju saker som man saknar mer och saker som man saknar mindre från Sverige. Något jag saknat är mammas goda biffar och goda sås. Jag provsmakade en på kvällen när de var klara. Mums! Men sedan fick jag hålla mig till onsdag innan jag fick smaka mer. Men den som väntar på något gott!




Efter middagen blev Cicci sugen på att bygga koja och Erik var inte sen att hänga på. Det blev ju en klar favorit och nu får hon bygga koja varje dag... :-)






På torsdagen blev det lite mys med mormor på morgonen. Böcker är något som båda pojkarna uppskattar mycket.


Sedan var Cicci och jag ute en runda på lekplatsen och åt glass, men efter middagen upptäckte vi att Erik inte var riktigt kry. Han började klaga på ont i magen och ville vila. Under tiden han sov märkte jag att han fick feber och trots att han var super varm så knottrades huden på honom. Så synd om honom. Sedan blev han även ordentligt lös i magen. Det blev för honom att stanna inne resten av dagen. Men Hugo fick följa med mormor och Cicci på en alldeles egen promenad och få 100% uppmärksamhet för en gångs skull...








Vissa kineser har spännande outfits. Det är inte ovanligt att man får se dem promenera omkring i sina pyjamaser eller utföra träning med svärd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar