lördag 14 maj 2011

Lite repris men också lite nytt...

Tiden går fort när man har roligt och man hinner inte riktigt med att blogga. Sedan gör det ju inte saken bättre att Fidde är på resande fot och då tar med sig den enda datorn som jag kan blogga i från...

Tänkte jag skulle bjuda på lite bilder från Cecilias kamera och från pappas kamera. Jag är så oerhört lättad över att deras flygresa gick galant och här nedanför ser ni ju hur världsvana de är. De ser ju inte alls nervösa ut!



Det blir lite repris, kanske lite trist, men så får det bli. På fredagen, efter Cecilia och mina föräldrars ankomst var vi på rundtur i Clifford och vi handlade lite frukt och grönt på saluhallen. Frukten och grönsakerna är oftast väldigt fina, däremot tror jag inte att jag någonsin skulle våga handla kött där. Men kanske är det inte heller någon fara...



Vi var också inne i supermarketen och handlade lite bröd, ägg, yoghurt och annat smått och gott.


Pappa köpte en fjärrstyrd bil till pojkarna som även kunde gå på väggarna. Den blev populär! Tyvärr var det kinesisk standard och den höll inte så länge. Men min pappa är ju envis och gick tillbaka till supermarketen och lyckades få med sig en ny hem!


Vi provade på att äta på Jessicas café. Det blev spaghetti med tomatsås för hela slanten.


Och efter restaurangbesöket en svalkande glass!


Mycket promenerande blir det. Här är vi på väg till lekplatsen. Träden och buskarna verkar tappa löv och blommor här vår som sommar, vinter som höst.


Erik ville träna.



Morfar skulle inte vara sämre...


Kören övar flitigt varje dag, svårt att säga om de blir något bättre...


 Man får ofta se människor som tränar på de mest konstiga vis.
Men säkert är det bra för något.


Här gör mor och far en Guangzhou by night. Världsvana eller hur!


Härligt och varmt väder. Då behövs det lite svalka. Hugo hade feber så han fick stå över denna gången. Men Erik, Fredrik, Cecilia och pappa passade på att bada på Clifford resort centers badland som äntligen öppnat!!!




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar