fredag 27 maj 2011

Chimelong waterpark

Eftersom Fidde ska jobba imorgon, lördag så var han ledig idag istället. Då passade vi på att åka till Chimelong Waterpark. Vår chaufför James hämtade oss och efter ca 20 minuter var vi där. Vi köpte biljetter, vi passade även på att köpa biljetter till krokodilparken så att barnen, jag och Cicci har något att göra imorgon. Sedan passade vi på att köpa flytvästar till barnen innan vi gick in.



Det är så avancerat när man ska gå in. Biljetten blir väldigt personlig eftersom de scannar av fingret också, men det gör också att det blir lite mer komplicerat och det kan ju lätt hänga upp sig och skapa köer. Vi var inte de enda som skulle hit. Precis som igår så är det busslaster med kineser som kommer med sina färgglada kepsar.

Vi gick och bytte om och syrran och jag kände oss direkt malplacerade. ”Alla” kineser är ju så små och nätta och sedan hade de inte bikini som vi utan små kjolar eller klänningar. Innan vi kunde hoppa i poolen så var jag tvungen att gå på toaletten och det tog en evinnerlig tid. Man kan ju undra vad kineserna gör… Fidde höll i alla fall på att koka över när jag äntligen kom ut…


Det fanns massor av rutschkanor och grejer som sprutade vatten och klätterställningar till barnen. Tyvärr var Hugo för kort så vi blev stoppade på en hel del grejer som han gärna hade velat prova och Erik tycker inte om när det sprutar för mycket vatten så han var inte sugen på att prova klätterställningen, däremot rutschkanorna. De kan han åka hur mycket som helst. Det fanns också en stor pool med vågor där barnen kunde springa fram och tillbaka och slänga sig.


Solen sken härligt och vi försökte få så mycket sol som möjligt på oss. Vi passade på att äta lite glass. Barnen intog solstolarna under parasollet men vi lapade sol!



Sedan åkte vi ”simring” nerför en rutschkana helt i mörker. Jag skrek vill jag lova, men det var kul!


 



När klockan närmade sig middag passade vi på att beställa lite mat. Pommes och någon slags biff som kallades hamburgare.



Fidde sprang iväg för att prova lite större rutschkanor, tydligen fanns det någon höghastighets rutschkana som han var sugen på. Vi stannade kvar i barnpoolen och skvätte vatten och åkte lite rutschkana. När Fidde kom tillbaka skulle vi prova något som kallades tornadon. Men efter att Fidde vägt sig fick han inte åka, det var andra gången han fick väga sig!!! Men eftersom Erik gärna ville åka så fick jag åka med honom istället. Det var kul, kittlades i magen. Alldeles lagom för mig.




Hugo passade på att somna och Erik ville gå tillbaka till vågorna, så jag och Hugo gick och lade oss i en solstol under ett parasoll och de andra satte sig i solen och njöt av värmen och vågorna. Det började även något uppträde på den stora scenen.



Efter detta var vi nöjda och lite brända… och tacosen hemma hägrade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar