torsdag 19 maj 2011

Kines-middag och nagelfix

På måndagen och tisdagen, mamma och pappas sista dagar här i Kina höll vi oss i närområdet. Pappa åkte på ännu en förkylning, (han kom med en och åkte hem med en) så han var inte så sugen på något men mamma, lillasyster, jag och barnen passade på att äta på en riktigt kinesisk restaurang. Där går det minsann inte få någon gaffel och kniv. Däremot en soppsked som tur väl är för mig. Jag bär dessutom alltid runt på en sked till Hugos matburk. Men efter att vi beställt och fått in vår mat, Stekt ris med kyckling och majs, Nudlar med grönsaker (som blev nudlar med något slags kött och väldigt lite grönsaker) och wokad kyckling med morötter, gurka och cashew nötter, så visade det sig att mamma var en hejare på att äta med pinnar och Cicci lärde sig snabbt.











Något som blivit vardag här för mig är att gå och göra naglarna fina. Både fötter och händer. En lyx s0m man har råd att unna sig här i Kina. Så klart drar jag med mig alla gäster att prova. Mammas sista kväll här gick vi till ett ställe jag inte varit på tidigare och jag provade en lite mer vågad färg för en gångs skull.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar