lördag 14 maj 2011

Western Clothes market

På måndagen var Fidde ledig och då passade vi på att ta oss till Western Clothes market. Först blev det en busstur till Garden hotel och sedan passade vi på att återigen prova tunnelbanan istället för taxin som vi brukar ta. Himla smidigt med tunnelbanan när man väl vet vilken station man är på och vart man ska.




Efter tunnelbanan blev det en ganska lång promenad och efter lite velande, det fanns många utgångar att välja mellan. Men vi lyckades ändå hitta den galleria som vi tidigare besökt. Det blev några klipp! Lite linnen till barnen och sandaler. Mamma hittade en tröja, pappa köpte klocka, skärp och skor. Cicci  köpte ingenting till sig själv däremot ett flygplan till pojkarna. 







Efter några timmar var vi både trötta och hungriga så det var dags att ta tunnelbanan tillbaka till Garden hotel.






Vi letade upp en restaurang som vi tidigare ätit på. De serverar bland annat pizza och tacos. Just idag hade den någon slags fest för afrikaner. Det är rätt festligt att jämföra afrikaner och kineser. De allra flesta kineser, dock inte alla, är ju så små och späda. De afrikaner som idag intog denna restaurang var av större storlek. XXXXL. Med stort hår. Tyvärr tog vi inga bilder.


Mätta och glada tog vi sedan bussen hem till Clifford. Mellan våra höga hus blåser det alltid lite extra. Hugos hår stod på ända!



Bilderna på bloggen lever alltid sitt eget liv. Av någon anledning vill de inte vända sig rätt. Ni får väl vända datorn eller vrida nacken... :-)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Superkul att få läsa lite igen och titta på bilder även om det blev att vrida nacken lite ur led, nej jag skojar. Jag tog hem dem i mitt egna fotoprogram och kan då vända dem hur jag vill. Snart dröjer det inte länge förrän ni är hemma igen tänk vad tiden har gått fort. Själv har jag faktiskt lyckats vara sjuk ett par veckor. Allt är så underbart vackert nu, grönskan är överväldigande och alla blommor som tävlar om att visa sig från den vackraste sidan. Men om jag ska vara riktigt ärlig så behöver vi regn, Djurhultsdammen har nog inte haft så många synliga stenar så här tidigt så länge som jag kan minnas i varje fall.
    Ha det gott.
    Kram Inga

    SvaraRadera